reklama

Kytica na slovenský spôsob

Žiar nad Hronom, nedeľa, kvetinárstvo v (predpokladám) prenajatých priestoroch obchodného domu Tesco. Super, výhoda supermarketov tkvie v tom, že i v nedeľu majú otvorené kvetinárstvo, hovorím si a pristupujem po chvíľke rozvažovania k pultu. Žoviálne oslovujem predavačku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (87)

"Dobrý deň, mohol by som vás poprosiť o malú peknú kytičku pre moju starú mamu?
Prosím si túto žltú, červenú a ružovú chryzantému. A trošku ozdobiť."

Predavačka poodstúpila od pultu.

"Ak chcete z jedného druhu kvetov, tak len z jednej farby" zaznela neočakávaná odpoveď.
"Prosím?" uisťujem sa.
"Ak chcete kytičku z rôznofarebných kvetov, musia byť rôzneho druhu, ak má byť z jedného, mala by byť jednofarebná" odpovedala.
"V poriadku, ale ja si želám práve tieto tri kvietky jedného druhu a rôznej farby."
"Vravím vám, že kvety jedného druhu musia byť jednej farby, inak..."
"Prepáčte, ale to snáď nemyslíte vážne? Z akého dôvodu?"
"Kytička z jedného druhu kvetov a farby sa nerobí, lebo je neestetická..."
"Chcete mi povedať, že si nemôžem vybrať kvety do kytice podľa svojho výberu?"
"Môžete, ale tu si ľudia kupujú kytice..."
"Nemáte pocit, že ja by som mal rozhodovať o tom ako bude vyzerať moja kytička? Ešte ste sa tu nestretli so zákazníkom, ktorý by si želal viacfarebnú kytičku z jedného druhu kvetov?"
"Áno, ale my sa im snažíme poradiť ako je to najlepšie a tak si nechajú poradiť."
"Dobre, ale ja si napriek tomu prosím pripraviť kyticu z týchto troch kvetov."
"Už som vám povedala, že taká kytica sa nerobí..."
"Nehnevajte sa, ale už ma to prestáva baviť! Mňa nezaujíma, ako má kytica podľa vás vyzerať, želám si kyticu z týchto troch kvetov a zo žiadnych iných!"
"Tak sa kytice nerobia..."
"Pozrite sa, ja som váš zákazník. U vás neplatí náš zákazník, náš pán?"
"U nás nie..."
"Je to možné...? rezignovane sa rozhliadam po blízkom okolí, inštinktívne hľadajúc podporu v nečakanom spore.
"Vy nechápete slečna, že ja vám idem za tú kyticu zaplatiť? Že som sem s vami neprišiel zdĺhavo o niečom diskutovať. Chcem od vás len jednu vec - aby ste zobrali tieto tri kvety (ďobem prstom do vzduchu), vytiahli ich z tej vázy a urobili mi z nich kyticu...! Chcete vlastne tieto peniaze? Spravíme jednoducho obchod?!"

Predavačka sa konečne neochotne natiahla za kvetmi.

"Vám by vôbec neprekážalo, keby som odišiel a kúpil som si tú kyticu v inom kvetinárstve?" pýtam sa.
"Veď choďte..." hlesla odutá, červená tvár.

Za pultom bola ešte jedna predavačka - kvetinárka, ktorá sa podobne ako moja priateľka nezúčastnene vykrúcala do strán a predstierala, že nič nevidí a nepočuje.

"Viete čo, teda? Pustite tie kvety prosím, kúpim si kyticu inde. A spoľahnite sa, že vám urobím dobrú reklamu."
"Môžte..."

Priznám sa, že som sa nezdržal a neodpustil si nahlas ešte jednu hrdinskú poznámku.
To klasické "TOTO JE NAOZAJ MOŽNÉ LEN NA SLOVENSKU". Ale zároveň sa cítil ako blbec.

Bola nedeľa, iné kvetinárstva boli zatvorené. Stará mama dostala bonboniéru. Logicky, v krajine kde služby a mentalita mnohých fungujú na tak mizernej úrovni som vytrestal akurát tak sám seba a svojich blízkych. A koľký krát. Ok, možno to celé nebol prejav tuposti predavačky, ale mojej ješitnosti - tiež mám svoje muchy. Mohol som držať klapačku, vysoliť 200,- a mať žltú, červenú, alebo ružovú kyticu, ktorú si ukojene vypiplala zamindrákovaná kvetinárka, ale z ktorej by v tú nedeľu mala stará mama radosť... Našťastie, viem robiť radosť aj v pondelok, či utorok.

Pointa na záver? "Bezkytičné" narodeniny sme v tú nedeľu oslávili posedením v miestnej cukrárni. Pred odchodom starká upozornila liknavú čašníčku, ktorá nevedela počítať, že sa práve ukrátila o 150 korún...














Martin Huba

Martin Huba

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sem tam niečo napíšem, sem tam nahrám. Sem tam si vezmem voľno, ale nikdy sa nenudím. Zoznam autorových rubrík:  Mojimi očamiVeci verejnéPoéziaSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu